FAQ

Løsninger til Erhverv

Alfen Cable 1-fase T2 5M

Alt hvad du skal vide ang. ladeløsninger til erhverv.

Loadbalancing sikrer via et såkaldt smartmeter i din eltavle, at du ikke overbelaster dit elnet. Den fordeler mængden af strøm ud til de forskellige outlets. 

Smart Charging Network (SCN) er en feature i Alfens intelligente ladere, som anvendes når flere standere er i samme netværk. Fx. på en P-plads. Laderne skal forbindes med IP kabel for at kunne kommunikere sammen. 

SCN sikrer at strømmen fordeles ligeligt mellem bilerne der lader. Der kan dog også laves VIP- pladser til fx kundebiler/gæster, som får mere strøm end de øvrige.

Ja gennem Monta appen kan du selv fastsætte prisen pr. kW

Hvis du har valgt en løsning, som er offentlig tilgængelig, så kan alle i princippet lade med din stander. Det kræver dog at de har Monta Appen. 

Du kan i Monta appen selv styre hvornår laderen er offentlig tilgængelig. 

Dette kan skyldes at du ikke har tilknyttet dit telefonnr. til din Monta konto. Det er vigtigt at du tilknytter det samme mobilnr. som du har oplyst da du afgav ordren. 
Har du oprettet dig i Monta appen gennem din google konto, er det også nødvendigt at tilknytte nummeret til appen. 

Løsninger til Private

Alt hvad du skal vide ang. ladeløsninger til private hjem.

Afgiftsrefusionen har siden 2010 betydet, at ladeoperatørerne har fået modregnet deres elafgift. I dag er den på 112 øre pr. kilowatt-time. De penge sender ladeoperatøren dvs. CEPELO EVGO, retur til dig. Hvilket gør det ekstra billigt at lade din elbil.

Hvis du i forvejen modtager elafgiftsrefusion fra egne solceller, varmepumpe, vindmølle eller andet, kan du ikke modtage det for ladning af elbil også. 

Vær OBS på, at du skal have installeret MID-måler for at kunne modtage afgiftsrefusion, MID-måleren er indbygget i vores Alfen ladere. 

Afgiftsrefusionen udbetales automatisk til din MONTA Wallet, efter hver ladning. Hvis du har serviceaftale ved CEPELO EVGO 

Eventuelle fejl på software- eller hardware på ladeboksen er omfattet. Det gælder ikke eventuelle fejl i elinstallationen, eller skader som følge af hærværk, eller fejlagtig anvendelse af udstyret.

CEPELO EVGO serviceaftalen kan opsiges efter 6 måneder, herefter kan du frit vælge ny serviceudbyder og samtidigt beholde din ladestander.

Når du har købt en ladeløsning hos CEPELO EVGO, så er ladestanderen din. Den skal derfor ikke sendes retur, hvis du vil skifte den ud eller opsige din serviceaftale.

Oplever du at din bil ikke vil lade, eller ikke lader optimalt. Kan det blot være fordi at stikket ikke er sat ordentlig i. Tryk stikket godt ind i lader og i bil, den skal i visse tilfælde give et ekstra “klik” før den kører. 

Er der problemer med laderen, skal du kontakte support på 98180900 alle hverdage mellem 8.00-16.00.

Er der problemer med MONTA App , skal du kontakte deres support. 

Dette kan skyldes at du ikke har tilknyttet dit telefonnr. til din Monta konto. Det er vigtigt at du tilknytter det samme mobilnr. som du har oplyst da du afgav ordren. 
Har du oprettet dig i Monta appen gennem din google konto, er det også nødvendigt at tilknytte nummeret til appen. 

Har du spørgsmål?

Scroll til toppen